Sende pakke

Du som skal sende pakke i eller fra Danmark har mange forskellige fragt firmaer at vælge mellem. Udover Postnord er der også lokale nordiske aktører samt et stort antal internationale virksomheder, der hjælper både privatpersoner og virksomheder med at sende pakker til Sverige eller resten af verden.

UPS

Det amerikanske firma UPS er kendt for sine smarte forretningstjenester, hvor de tilbyder at hjælpe med alt fra at oprette rapporter omkring alle forsendelser, import af adresseliste, at automatisk producere labels til forsendelser og holde styr på hvordan de forskellige afdelinger i virksomheden bruger UPS, når de leverer forskellige slags pakker. Private kunder kan også sende pakker via UPS, og kan vælge mellem bestilling af afhentning eller at aflevere pakken på et af alle UPS pakkeshop eller UPS-indleveringssteder.

Bring

Bring er et norsk-ejet selskab, der har en bred vifte af fragttjenester til virksomheder, der ønsker at levere pakker, paller og breve til både privatpersoner og andre virksomheder. Hvis du har travlt, kan du også sende pakke med kurer eller ekspreskurer til rimelige priser, så det kommer frem allerede under samme dag i Danmark eller dagen efter til resten af verden. Bring meget fleksible, og deres ekstraudstyr omfatter også montage og installation af varer, weekendleverancer og evnen til at returnere en vare hjemmefra.

Fedex

Det amerikanske Fedex har en lang tradition for at tilbyde ekstra hurtige leverancer til fantastiske priser verden over. Ved at oprette en konto på deres hjemmeside kan du håndtere alt, hvad der følger med din forsendelse, såsom betaling for fragt, bestille afhentning og spore din pakke, når den er afsendt. I Danmark og Europa leverer Fedex forsendelser den følgende dag, mens levering til verdens øvrige lande tager 1-3 dage med ekspreslevering.

DHL

DHL er ejet af tysk post og er repræsenteret i mere end 220 lande. Du kan forberede din pakke online på DHL’s hjemmeside, enten som gæst eller gennem at oprette en MyDHL-konto, hvor alle oplysninger om dine forsendelser bliver gemt. Betaling for fragt sker også online, og under din konto kan du udskrive etiketter og derefter spore din pakke, indtil den kommer frem til modtageren. Pakker der bliver sendt med DHL vil blive leveret efter 1-3 hverdage. Hvis du har travlt, kan du vælge ekspres, hvilket betyder at pakken kommer frem til modtageren allerede dagen efter. Det er også muligt at sende via DHL pakkeshop som er billigere, men kræver at afsender og modtager besøger DHL pakkeshop.

GLS

GLS er en af de største indenfor fragt på det Danske marked med mere end 1600 GLS pakkeshops rundt omkring i landet. Pakker der skal sendes, afleveres til et af de forskellige indleveringssteder, men inden pakken bliver afleveret, skal du betale for fragt og udskrive en label her på Pakke.dk’ hjemmeside. Pakker sendt indenfor Danmark vil blive leveret indenfor 1-3 hverdage. Dertil er det nemt at send pakke med GLS på Pakke.dk eller i en GLS butik.

Mover

Mover er den nye dreng i klassen med mulighed for afhentning og levering af pakker og paller samme dag. Et bud-transport som afhenter og leverer til døren. Pt. er Mover transport kun muligt i København og Århus, men Odense og Aalborg er også snart tilgængelige.

DAO365: Et af Danmarks førende distributionsselskaber

DAO365 er et af de mest populære valg, når det kommer til at sende pakker i Danmark. De har en stor markedsandel og tilbyder hurtig levering – endda til gode priser. Derfor vælger mange at bruge DAO pakkeshop. Deres service kan nemlig både udnyttes af virksomheder og af privatpersoner.

Kort om DAO

DAO er en forkortelse for Dansk Avis Omdeling, men deres pakkeservice er mest kendt som DAO365. Det er et forholdsvis nyt selskab, der blev oprettet i 2005. DAO blev først stiftet for at levere aviser, men har senere vokset sig til at kunne håndtere meget mere. I dag vælger mange danskere at sende deres pakker med DAO365, da de tilbyder mange gode fordele.

Leverer 365 dage om året

Den bedste fordel er den hurtige levering som DAO udfører. De tager et kæmpe ansvar og leverer hver dag, hele året rundt. Det er en fordel, da det betyder, at de altid er til rådighed. DAO leverer som regel pakkerne hurtigere end de øvrige selskaber, og det er noget, som kunderne synes om.

Præcis som så mange andre selskaber har DAO også Track & Trace. Det betyder, at du kan spore pakken, mens den er undervejs. Det er rart på mange punkter: Både for at holde sig opdateret, men også for at kunne handle, hvis der skulle ske en eventuel forsinkelse.

DAO har nu også den service, der hedder DAO Udland. Det gør det muligt at DAO send pakke til andre europæiske lande. Stadig med lav pris, og stadig lige til døren.

Perfekte anmeldelser

Det kan være svært for store selskaber at hive perfekte anmeldelser ind, men ikke desto mindre er det noget, som DAO gør ofte. Hvis vi kigger på Trustpilot får DAO rigtigt gode vurderinger af kunderne. 89% betragter deres service som fremragende, og det betyder, at DAO er det næstbedst vurderede distributionsselskab i Danmark. Samlet ser vi en TrustScore på 9,4 ud af 10.

Derfor er DAO altså et oplagt valg, hvis du har planer om at sende en pakke. Det er nemt, simpelt og billigt. DAO er ikke kendt for nogen absolut luksusservice: De satser i stedet på en komplet pakkeservice, hvor du får det, som du forventer, og hvor der stort set aldrig kommer noget i vejen. Og det er præcis det, de fleste ønsker, når de skal sende pakke.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du skal bruge DAO eller et andet selskab, så kan det være smart at sammenligne pakkepriserne. I flere tilfælde vil det dog være DAO, der er bedst at vælge: I hvert fald hvis du gerne vil have pakken frem til tiden, og samtidig til en fornuftig pris.

Fragt og service – er det prisen værd?

Vidste du at dine kunder lægger meget vægt på hvem der leverer deres varer? Dine kunder går mere og mere op i god service, og det gælder hele vejen fra bestilling til modtagelse af varer. Derfor er det ikke helt ligegyldigt, hvem man får til at fragte sine ting ud til sine kunder. For i sidste ende kan det blive til forskellen mellem en tilbagevendende kunde, eller en utilfreds én af slagsen.

Som erhvervsdrivende i Danmark kan det ofte være svært at skulle finde de bedste fragtfirmaer. Der er mange små, lokale speditører og vognmænd, der hellere end gerne vil hjælpe virksomheder med deres fragt. Og så er der naturligvis de større og mere kendte af slagsen. Ofte kan der være fordele forbundet ved at bruge en kendt leverandør, da du her kan være sikker på at de har kapaciteten til at løfte opgaven. Og så giver det også en tryghedsfornemmelse hos kunden, og i det hele taget virker det bare mere professionelt.

Og når det kommer til kendte fragtfirmaer, så er det sjældent at man finder et fragtfirma der er helt lige så kendt, som gode gamle Post Danmark. De fleste af os kender dem sikkert fra deres gule og røde biler – som nu ganske vist er blevet gjort blå og hvide. Ved at få et etableret firma til at stå for din fragt, så følger der også et vist sikkerhedselement med i pakken. Det tager ofte lang tid at lave en god aftale med en vognmand, og en del af vores kunder har desværre haft nogle ret kedelige oplevelser, hvor de har været nødt til at skifte vognmand midt i et forløb. Det kan være fordi de ikke kunne få det til at løbe rundt, fordi de ikke havde kapaciteten til opgaven – eller noget helt tredje.

Med et stort og gammelt firma som PostDanmark, kan du være sikker på at fragten kommer til at køre problemfrit, og der skal ikke mange spildte timer til for at opveje en eventuelt højere pris. Derudover kan man med fordel også indgå længerevarende aftaler med et firma af Post Danmarks kaliber, da der nok er begrænsede muligheder for at de lukker lige foreløbigt. Mange erhvervsdrivende bliver lokket af ”rabatter” ved at købe stort ind, blot for at finde ud af at firmaet er lukket ned et par måneder efter. Og der er ikke noget mere frustrerende end at brænde inde med en stak labels til et fragtfirma, der ikke længere er aktivt. Disse ting slipper man også for ved at vælge et velrenommeret firma.

 

Naturligvis behøver det ikke kun være post danmark der kan opfylde ovenstående skriv. Vi vælger at fremhæve dem her, da det højst sandsynligt er det de fleste af os kan forholde os til. Men det gør sig naturligvis også gældende ved andre leverandører. Det er altid en god idé at sikre dig at virksomheden har en stabil drift, så de kan hjælpe dig i lang tid. Det er blandt andet også grunden til, at vi her på siden udelukkende samarbejder med respekterede virksomheder der har mange års erfaring indenfor fragt – for på denne måde kan vi være sikre på at vi i fællesskab leverer det bedste resultat – hver gang.

UPS Danmark

UPS Danmark i over 200 forskellige lande er repræsenteret i form af amerikanske UPS kontorer og steder hvor du kan sende både pakker og andre typer af elementer, både indenlandske og internationale. UPS Danmark er en af de bedste shipping muligheder for de leder efter en enkel og bekvem service for at sende pakker, breve eller paller til gode priser.De fleste af det administreres online, så du kan forberede din forsendelse på forhånd og derefter overlade det til UPS, så de tager hånd om levering.

Hvordan kan man sende pakker med UPS?

Pakke.dk eller UPS hjemmeside alle de oplysninger, du skal sende eller hente pakker. Hvis du ikke kan eller har tid til at forlade den pakke, du vil sende til en UPS websteder, kan du bestille afhentning. UPS tilbyder også sine kunder mulighed for at oprette en konto på webstedet, som gør det nemmere at holde styr på tidligere sendt pakker og til at spore pakkerne der i øjeblikket er ude for levering.

Hvad er de forskellige leveringsmuligheder UPS tilbyder?

UPS Internet Shipping: Ved hjælp af service du kan Internet Shipping firma eller privat person forbereder din forsendelse online. På UPS’ hjemmeside , kan du se priserne, der sender din pakke, oprette og gemme lister med adresserne på dem, du sender normalt pakker til, bestille samling af din vare, udskrive etiketter og spore pakke hele vejen til modtageren.

UPS Worldship: Worldship er egnet til dem, der repræsenterer en virksomhed, der normalt sender internationale forsendelser.Her, også, alt håndteres online, og dette gælder også for at udskrive etiketter, uploade det dokument, som pligt kræver i hvert land, Søg efter sendte pakker og generere rapporter for alle selskabets forsendelser.Nogle af UPSS ekstra services kan du importere din egen adresselister og Opret automatisk etiketter til at sætte på pakker.

UPS CampusShip: Større virksomheder kan også være til stor hjælp ved service CampusShip, som giver dig et godt overblik over alle selskabets forsendelser.For eksempel kan du se, hvor ofte du sende mail, hvor mange penge virksomhedens forskellige afdelinger tilbringe på rutefart og hvilken slags mail de sender.Dette gør det muligt for mange virksomheder at sænke priserne og øge effektiviteten, når det kommer til at sende pakker og breve.

Andre tjenester:

Såsom UPS primært mål virksomheder, så de har udviklet mange praktiske services, at lette forvaltningen af store mængder post.For eksempel kan du få hjælp med told- og importerende spørgsmål via tjenesten UPS importkontrol eller oprette flere brugere for selskabet, og få en smart oversigt over alle forsendelser via forskellige rapporter med UPS komplet oversigt.

Bussgods

Bussgods

Fragtfirmaet Bussgods har i lang tid været i Sverige og transporterer pakker til både virksomheder og privatpersoner. Da de fleste transporter er med regelmæssige busser, er Bussgods et miljøvenligt valg, da bussen ville have kørt under alle omstændigheder.

Hvordan sender du med Bussgod?

For at sende en Bussgods pakke skal du først skrive en forsendelsesliste direkte på vores eller Bussgods’ hjemmeside, med oplysninger om pakkens vægt, dimensioner og adresse til modtageren. Samtidig er det også muligt at betale for fragt. For at sende pakken skal du kontakte en af Bussgods repræsentanter i hele Sverige. Den nemmeste ting er, hvis du har en trykt fragt kvittering. Hver forsendelsesliste har et trackingnummer, og med dette kan du spore leveringen helt til modtageren.

Hvilke forskellige forsendelsesmuligheder tilbydes du af Bussgods?

Egen emballage: Du kan vælge at sende pakker i en separat karton, men det er vigtigt at pakke dem forsigtigt. Vælg venligst en holdbar papkasse, og glem ikke at indsætte varerne i indvendig emballage som bobleplast eller papir.

Fast pris: Visse varer sendes oftere end andre af Bussgods, og for disse varer har du faste priser. Det gælder for eksempel dæk og hjul, cykler, barnevogne, ski og guitarer. På Bussgods hjemmeside finder du detaljerede beskrivelser af, hvordan varer med faste priser skal pakkes inden de sendes.

Palle: Hvis du skal sende nogle større varer eller flere genstande samtidig, kan du vælge at sende et helpalle eller en halvpalle. Maksimumvægt for en hjælpetælling er 500 kg, målingerne er 120×80 cm og den maksimale højde er 180 cm. For en halv palle er den maksimale vægt 250 kg, målingerne er 80x60cm og den maksimale højde er 150 cm. Du skal selv bidrage med pallen, og alle dine varer skal passe ind i pallens dimensioner.

Sverigeboks: Bussgods har også udviklet en såkaldt Sverigeboks, som enten holder 20kg (47x39x28 cm) eller 35 kg (51x40x35 cm). Fordi de er lavet af et robust materiale, kan de bruges flere gange. Sverigeboks  har faste priser, der inkluderer både kasse og fragt, og du kan købe dem fra alle Bussgod forhandlere.

Andre ydelser

Hvis du ønsker at sende en pakke, som betaleren skal betale, når pakken er ankommet, kan du bruge tjenesten efter behov. Modtageren kan betale kravet direkte på Bussgods hjemmeside, og derefter fremvise betalingsbekræftelsen for rådgiveren, for at hente pakken. Bussgods tilbyder også forsikring for varerne udførelse til modtagerens adresse og prioriterede forsendelser, der kommer hurtigere mod et mindre gebyr.

Billig fragt – nemt og enkelt

Hvis du ejer en webshop, eller på anden vis ofte sender varer til kunder og samarbejdspartnere, så kan der ofte være mange penge at spare på din fragt. Fragt er én af de ting hvor man hurtigt kan optimere virksomhedens bundlinje, da du som udgangspunkt ikke føler noget tab i din virksomhed, ved at vælge en billigere løsning.

 For at tage et tænkt eksempel, så er det ikke usandsynligt at en webshop har 5-10 ordrer om dagen. Hvis bare du kunne spare en femmer hver gang du sender en pakke ud, så kan du altså mindske dine omkostninger med mellem 10.000 – 18.000 om året. Og det er vel at mærke kun ved en besparelse på 5 kroner per forsendelse.

 I denne artikel vil vi tage udgangspunkt i Post Danmark priser, da Post Danmark vel sagtens er det mest kendte fragtfirma her til lands. Og hvis man ser på hvad det koster at få sendt noget, så spænder priserne fra 9 kroner for den mindste levering, og helt op til 350 kroner. Man kan således hurtigt regne ud, at der er mulighed for at spare rigtig mange penge på sin fragt.

Post Danmarks priser afhænger i stor udstrækning af hvor tung pakken er, og hvordan den skal leveres. Der er stor forskel på om der er tale om et brev eller en pakke. Pakker kan du både få husstandsomdelt eller leveret til pakkeboks eller et posthus. Og det kan have indvirkning på prisen. Men det behøver ikke kun være pakker der er stor forskel på. Der er også forskel på priserne på breve. Alle breve bliver husstandsomdelt, men der er forskel på om det er en værdiforsendelse, om brevet skal kunne spores, om der skal kvitteres for modtagelse – og meget mere.

Hvordan får jeg de billigste post danmark priser?

For at komme ind til sagens kerne, så vil vi kort ridse op hvordan du sikrer at du får de bedste priser på din levering. Først og fremmest er det vigtigt at du kender dit behov. Du skal vide om det er et krav at få husstandsomdelt dine leverancer, eller om det er i orden at aflevere i nærmeste pakkeboks. Derudover er det en god idé at have en form for standardstørrelse på dine pakker – så de har nogenlunde samme dimensioner. Det gør det lettere at finde de rigtige priser. Når du kender disse ting, så kan du begynde at sammenligne priserne.

Enten kan du selv gøre det på deres egen hjemmeside, men hvis du gerne vil spare tiden og besværet med dette, så er det også muligt for dig at sammenligne priserne her på vores side. Når du bruger vores beregner, så får du automatisk den billigste pris på din forsendelse – og vi går endda skridtet yderligere, og sætter de forskellige fragtfirmaer op imod hinanden. På denne måde kan du også hurtigt se om det er billigere at bruge en anden fragtmand. Kort fortalt, så bliver det ikke meget lettere at spare penge på din fragt, end hvis du bruger vores værktøj til at sammenligne priser.

BAGGAGE SHIPPING TO USA

 The United States is a vast country, made up of 50 states. It is a wonderful destination for an adventure, whether you’re looking for a city break, adventure holiday, beach break or even a road trip. The official language of the United States is American English, which is why it is such a popular tourist country – that and all the things it has for the visitor to see and explore.
  1. Why Ship to the USA?
  2. Ways of Shipping to the USA
  3. United States Customs Information
  4. What can I send to United States? What items are restricted?
  5. Items excluded from cover
  6. About the USA

WHY SHIP TO THE USA?

With all the activities on offer in the US, sometimes extra baggage is a necessity, especially for those looking to take part in some or many of the outdoor activities. With rock climbing and hiking, you will need to take with you bulky and heavy items, which can be awkward to take on commercial flights, as are skis or surfing equipment. You may feel safer in the knowledge that your expensive equipment will get there hassle free and in one piece, which is where Send My Bag comes in.

Whether you’re going on an adventure break, a famous US road trip or even for a city break, Send My Bag can make taking your luggage an easy and safe option without you having to worry about excess baggage fees or lost luggage. Our service provides pick up and drop off, door to door, which makes travelling so much easier and stress free. You can ship your baggage for the outward and return journey, or just for the return journey, if you have too many souvenirs or you have been on a shopping spree! We can also help if you wish to relocate to the US.

Send My Bag’s service is also very handy for students who need to transport a lot of items to and from college in the USA, especially those who need to clear out their student room at the end of each semester. This way, students won’t have to miss out on their favourite possessions but can create a home away from home to help with homesickness.

WAYS OF SHIPPING TO THE USA

If you need to transport items to the USA, you should look into the various options available for shipping to the USA. Certain options will be more suitable for you than others. You can choose between several different options for international shipping to the USA. Here are some of the options below.

SEND LUGGAGE TO THE USA

With Send My Bag you can send your luggage and boxes to the USA. If you are going on holiday to the US or relocating there, you can avoid a lot of stress by sending your bags. It means you can hop on public transport as soon as you arrive without dragging your bags behind you. It also means that you can take many more of your personal belongings than a typical airline would allow, and you can avoid those dreaded excess baggage charges. Send My Bag has numerous international routes, with a great-value flat rate for each route up to a massive 30 kg. This means that you can bring your favourite books, DVDs and keepsakes, etc. to help you set up home abroad. To learn more about sending luggage to the USA, visit our ‘How it works’ page, or our ‘FAQs’.

SEND GOLF CLUBS TO THE USA

The USA has some of the world’s best golf courses, such as Cypress Point, Pine Valley and Shinnecock Hills. So why not send your golf clubs to the USA so that you can sample these courses without having to rent golf clubs. It is easy to send golf clubs to the USA with Send My Bag. Before you do, make sure you find out how best to package them by visiting Send My Bag’s information page on how to send golf clubs.

SEND YOUR SKIS TO THE USA

There are numerous ski resorts in the USA, from Aspen, to the Sundance Resort, to Lake Tahoe. You don’t have to rent skis when you are there. Instead you can send your skis to the USA with Send My Bag. It is easy to do so, just make sure your skis are packaged up well and visit Send My Bag to find out how to send your skis to the USA. Check out our ski shipping information to learn about how to safely parcel your skis in line with regulations.

REMOVALS TO THE USA

If you are moving to the USA, to work, for retirement, or to be closer to family, you’ll have plenty of things to take with you. You’ll be surprised at home much stuff you have, and how difficult it is to get rid of things. You will, therefore, need to consider international removals to the USA. Before you hand over your precious possessions, make sure that all your items are well packaged so that they won’t get damaged in transit. Use appropriate containers for your items and seal all packages well.

STUDENT SHIPPING TO THE USA

The USA has some of the best universities in the world, including MIT, Harvard University and Stanford University. If you are moving to the USA study there, or indeed travelling within the USA to go to college, you can use Send My Bag to transport your items to your dorm. Check out our student shipping page and learn how to receive 10% student discount.

SENDING A PARCEL TO THE USA

If you arrive in the USA and realise that you have left something behind at home, you could ask a friend or relative to send a package containing the missing item to the USA for you. You can also send and receive Christmas or birthday presents. If your loved one has moved to the US you could tell them you are thinking of them by sending a care package. This is a great idea for students spending a year abroad in the USA or for expats who have gone to live in the USA, and who are feeling a bit homesick. Send My Bag can send parcels internationally to the USA for you. Please ensure your parcel is parcelled up properly so that everything arrives in one piece. Take a look at our information page on how to send a parcel to find out what you can send with Send My Bag and how to package your items.

 

AS WELL AS SENDING PARCELS, BAGGAGE AND LUGGAGE TO THE USA, YOU COULD ALSO LOOK INTO THE FOLLOWING MEANS OF SHIPPING ITEMS INTERNATIONALLY, IF YOU DECIDE TO MAKE YOUR HOME THERE:

AIR FREIGHT TO THE USA

You could send items to the USA by air freight. You might decide to do this if you have large items to transport, such as a table or an armchair. The price you will be charged for this service will depend on the weight and size of your shipment. Sending items by air freight usually takes one to two days and is usually quicker than sea freight shipping, but normally more expensive. However, you will likely have to use the services of a customs agent to handle customs clearance for you. Also, you will need to sort out transportation for your items to and from the airport. You will, therefore, have several different costs to pay if you choose air freight. If you send internationally by air freight to the USA your items would likely arrive at one of the major airports, such as John F. Kennedy International Airport or Los Angeles International Airport.

SEA FREIGHT AND CONTAINER SHIPPING TO THE USA

You could ship your possessions to the USA by sea freight rather than air freight, especially if you don’t need to receive them immediately. Sea freight usually means shipping items in containers. With container shipping your items are transported inside a large container on board a cargo ship. You might choose this option if you have very large items to transport internationally, such as furniture or even a car. Sea freight can be cheaper than air freight, but you will need to use the services of a customs agent and will need to sort out how to get your items to and from the ports, with this all adding up in terms of cost. When using container shipping to the USA your items will most likely arrive by ship at one of the major sea ports, such as Los Angeles, Long Beach or New Jersey.

SHIPPING GOODS TO THE USA

When shipping goods to the USA you need to be clued up on the country’s customs rules. You should be aware of any duty that you need to pay and what items are allowed to be shipped to the USA, which items are restricted, and which are entirely prohibited. You should have a look at the section below on ‘What can I send to the USA? What items are restricted?’ As you will see below, items that you are restricted when shipping to the USA include items deriving from certain countries, such as the Sudan, Syria and Cuba.

WHAT CAN I SEND TO UNITED STATES? WHAT ITEMS ARE RESTRICTED?

With Send My Bag™ you can travel with almost everything you would normally find in a holiday suitcase, for security and customs reasons however certain items are prohibited, please find these listed below.

  • Aerosols or any other pressurised containers;
  • Liquids, Pastes and Gels of any type (including nail varnish and perfume);
  • Toner Cartridges;
  • Loose Batteries;
  • Animals and Animal products;
  • Firearms and firearm parts, ammunition, explosives, weapons (including imitations of same);
  • Flowers and plant products;
  • Human remains or ashes;
  • Medical samples;
  • Items that require a temperature controlled environment;
  • Pornography;
  • Prescription drugs and pharmaceutical products;
  • Tobacco;
  • Religious Artefacts
  • Foodstuffs, perishable food articles and beverages including, but not limited to: Wine, Beer, Spirits and Champagne; or
  • Packages that are wet, leaking or emit an odour of any kind;
  • Valuables and high value items including but not limited to antiques, paintings, jewellery, precious stones and electrical equipment (see 11.6 regarding low value electrical equipment);
  • Cash or other forms of tradeable currency;
  • Credit cards;
  • Passports or other confidential personal documentation;
  • Irreplaceable items;
  • Other Dangerous / hazardous goods;
  • Other illegal or restricted goods.

More information is available under section 11 of our terms of service.

In addition to the above when sending to United States we prohibit the sending of:

  • Gambling Devices.
  • Items of Cuban Origin.
  • Items of Iranian Origin.
  • Items of Myanmur Origin.
  • Items of N.Korean Origin.
  • Items of Sudanese Origin.
  • Items of Syrian Origin.

ITEMS EXCLUDED FROM COVER

The following items will be accepted but are sent at your risk and are not included under complimentary cover:

  • Electrical Items, including but not limited to; Tablets, Mobile Phones, Computers, Hi-Fis, TVs.
  • Glass & Porcelain.
  • Any other non standard excess baggage items.

If you choose to send any of the above please ensure you package the item appropriately, for example a TV inside a suitcase is not appropriate.

About the USA

ABOUT THE USA

The weather in the US varies from the north of the country to the south and from coast to coast. The US has most climate types, meaning that there are a wide range of activities to enjoy in the US. There are 59 national parks covering everything from desert terrain to lush forests, mountain vistas to picturesque beaches.

Some of the most popular and famous national parks in the US include the Grand Canyon, Yosemite and Yellowstone Parks, the Smokey Mountains, the Rocky Mountains, the Everglades, the Sequoia Giant Forest and Death Valley. All the national parks provide a wide range of outdoor activities including hiking, rock-climbing, skiing, biking and water sports for those who enjoy the great outdoors.

America’s cities are a major draw for those looking at the county’s cultural history. Must see cities on many people’s lists include: New York, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Miami, Chicago and Washington. These are the perfect stop-offs for city breaks or as part of a road trip, with plenty of cultural things to see and do and, of course, plenty of shopping opportunities. You can easily get around the country either by road, rail or air travel and even by boat.

Så nemt er det at finde de rigtige fragtpriser

Alle virksomheder får på et eller andet tidspunkt brug for at få leveret en vare ud af huset. Det kan være du driver en webshop, og at du derfor er afhængig af at få leveret dine varer stabilt og effektivt – eller måske har du flere afdelinger rundt omkring i landet, hvor du har behov for at få transporteret reservedele, varer eller lignende. Det kan også være at du normalt ikke sender ting ud af huset, men at du en sjælden gang imellem er nødt til at få sendt varer til reparation, sendt materialer til en samarbejdspartner eller lignende.

Uanset hvad, bør du i alle tilfælde spørge dig selv, om fragt og fragtpriser er noget du har 100% styr på. Ved du hvad det bør koste at få fragtet din vare? Og ved du hvor stor en påvirkning det har på din kundetilfredshed, at leveringen kommer til tiden? Ofte har man rigeligt at se til, og derfor er der også en tendens til at man bruger ”ude af øje – ude af sind” princippet. Så det sekund fragtmanden har afhentet leverancen, så holder du ikke øje med resultatet. Det er forståeligt, for der er hundrede andre ting at tage sig til. Men hører du til denne kategori, så kan du risikere følgende:

  • Dine kunder bliver skuffede
  • Du spilder for meget tid
  • Du betaler for meget

Når det kommer til lige præcis fragt og fragtpriser, så er der flere faktorer der spiller ind – udover bare prisen på leveringen. Men lad os starte fra begyndelsen;

God fragt er god kundeglæde

Uanset om du sælger til private eller til erhvervskunder, så er vi alle på ét punkt éns: vi hader at vente. Og selvom det måske ikke er din skyld at en levering kan blive forsinket, så ser kunden alligevel denne del af processen som værende dit ansvarsområde. Hvis kunder gentagne gange får deres varer for sent, eller hvis fragtmanden måske ikke er imødekommende nok, så risikerer du at miste kunden.

Tid er penge

En effektiv levering er vigtigt for kunden, men i særdeleshed også for dig. For du skal kunne stole på at leveringen forløber som den skal, uden at du skal bruge tid på at tjekke op på det. Ved varer der leveres eller faktureres forkert, skal du til at bruge yderligere tid på at udrede situationen – og der skal ikke mange af sådanne situationer til, før det i sidste ende begynder at koste dig penge.

Find hoved og hale i fragt og fragtpriser

Sidst men ikke mindst, så er der naturligvis det økonomiske perspektiv i det. Fragten skal være effektiv, kunden skal være tilfreds – men det er samtidig også vigtigt at du ikke betaler overpris. Eksempelvis lyder det måske ikke af meget hvis der er 5 kroners forskel på en forsendelse, men hvis du er en webshop der sender 30 varer om ugen, så kan det betyde en besparelse på næsten 8.000 kroner – uden at du behøver foretage dig andet end at sammenligne priserne. Og sender du til udlandet kan der potentielt set være endnu flere penge at hente – eller spilde (afhængig af øjnene der ser).

Hvordan sender man gaver og julegaver til udlandet?

Et godt pakkede boks til jul
Julen nærmer sig hastigt, og at de fleste af os betyder det én ting – gaver! Feriesæsonen vidner om en flok sæsonbestemte og sidste minut shoppere linet op uden for butikker venter på at få deres hænder på den perfekte gave. Når folk endelig får den perfekte gave, de har været på jagt efter, det er ligesom alle de problemer i denne verden er forbi. Nå, så tro om igen!
Mens købe gaver er en kæmpeopgave i sig selv, pakning dem kan være en stor kamp også. Med fremkomsten af online shopping, er at sende gaver blevet en leg. Det har gjort en shoppers livet let, galvaniseret emballering og forsendelse forretning, og reddede folk fra besværet med gave indpakning nuværende perfectly.But for dem, der stadig foretrækker plukke ud gaver på egen hånd, pakning dem korrekt bliver en enorm opgave. Desuden gaver sendt i sidste øjeblik er modtagelige for skader som følge af forhastet og dårlig emballage og forkert håndtering af post- eller kurertjeneste. Efter alt, er disse tjenester oversvømmet med millioner af pakker, der skal leveres hver dag i feriesæsonen og elementer er tilbøjelige til at skade.


Christmas Gift Shipping
Sidste år, The United Parcel Service, verdens største selskab inden for pakkedistribution, leveret næsten 500 millioner pakker globalt. FedEx også leveret mere end 50 millioner pakker underprogrammet sidste ferie sæson.
Krav: Transportkundernes elendighed
Under en særlig procedure, rederier tilbagebetaler et afsendt varens faktiske værdi og betale fuld pris for varer mistet eller beskadiget under transporten. Mistede eller beskadigede pakker automatisk dækket op til $ 100 af UPS og FedEx, mens det for en USPS forsendelse kan du købe en forsendelse forsikring at forsikre pakken mod tab eller skade (bortset Express Mail, som kommer med automatisk forsendelse forsikring op til $ 100 per pakke). Top rederier i USA ligesom FedEx, UPS og en kvasi-føderal post virksomheds- USPS (United States Postal Service) har tilføjet de hævder procedurer online. Afsenderen eller modtager kan nemt indgive en klage for deres beskadigede pakker og kontrollere kravet status online. Monetarily, kan dette resultere i et stort tab for afskibere som folk let kræve deres beskadigede produkter.

Se hævder procedure her
Lav kvalitet og uagtsom emballage fordrejer din forsendelse og en beskadiget gave kan ødelægge julen sjovt. Snestorme og snefald kan også ødelægge billige pap og dårligt emballeret bokse. Den sidste ting du ønsker, er din levering revet op eller med manglende indhold. For at undgå dette, skal du sørge for, at du ordentligt pakke de varer, du er forsendelse.

Pak det korrekt

Uanset om det er en Elmo eller en Apple iPad, skal emballagen være en veludført proces. Julehandlen er allerede begyndt. Vi har inkluderet tips om, hvordan at pakke din julegave i en boks sikkert, så den når sin destination intakt. Følgende er en trin-for-trin guide nyttigt for personer, emballage løsning udbydere, såvel som online forhandlere, der pakker skrøbelige gaveartikler i bulk –
Boksning: Den første og fremmest krav mens pakning din gave er at vælge den rigtige størrelse boks. De posttjenester vil ikke være i stand til at tilbyde enhver hjælp, hvis du bruger en kæmpe kasse at pakke en lille pakke med slik. Den skal være tilstrækkeligt plads til at rumme polstringsmateriale i mellem.
Dæmpning: Skum polstring, bionedbrydelige emballage jordnødder, aviser eller ekspanderet polystyren (EPS) ark – vælg altid den rigtige polstring i henhold til tykkelse og tæthed af din gave. Brug nok dæmpning til at udfylde hullerne midt produktet og vægge af kassen, således at indholdet forbliver på plads, selv når skibsfart køretøjer drejninger.
Forsegling: Forsegling med en kvalitet tape der skal gøres på en ordentlig måde, så kassen ikke udsættes for regn, sne eller støv i transit. Du bør anvende mindst 3 strimler af emballage tape til den øverste og nederste åbninger af kassen ved hjælp af H-taping metode. Undgå at bruge malertape eller cellofan.
Korrekt H taping og X Taping metoder
Korrekt H taping og X Taping metoder
Mærkning: Shipping etiketter er meget vigtigt, om du sender en national eller en international forsendelse. Korrekt rettet etiketter giver en identitet til din pakke og hjælpe med korrekt og rettidig levering. Etiketter skal være holdbart og elastisk i naturen, så de ikke får revet i løbet af shipping. Mærket skal indeholde modtagerens fulde adresse og skal placeres på den mest synlige side af feltet eller beholderen væk fra enhver fold eller søm.

Mest almindeligt Sent Julegaver
En stigning i forsendelser kan være nervepirrende som julegave shoppere bekymre, om at Kina vase for deres bedstemor vil ankomme ubeskadiget. Selv om den generelle metode til emballage forbliver den samme, her er nogle nyttige tips, mens pakning almindeligt sendt gaver poster:
Elektronik: Når du mail tunge emner som bærbare computere eller computere, pakke indholdet sikkert med stærkt materiale til afstivning for at forhindre skiftende, og tape alle kanterne med forstærket tape.

Edibles: Altid markere “letfordærvelige” på pakker, der indeholder mad eller andre genstande, der ødelægger efter et par dage.

Legetøj

Pack legetøj i kasser med nogle forede avispapir eller tøj til at fylde rum og markere FRAGILE på kassen. Tag altid batterierne ud af legetøj, før pakning dem.

Krystaller

Brug altid bobleplast til pakning hvert stykke krystal, glas, eller tekop og tape det ordentligt. Du kan også bruge blankt avispapir i stedet for bobleplast. Mærk kassen med en Fragile etiket.

Selvom du kan fremsætte krav om tabt eller beskadiget pakke og få en refusion, hvorfor tage chancer med din dyrebare gaver? Postvirksomheder vil kun returnere værdien af din gave, ikke den værdifulde gave selv. I år være lidt mere forsigtige, mens pakning dine gaver og give dem et helt andet niveau af beskyttelse. Efter alt, er julegaver skattede evigt!

Send pakker og spar penge på samme tid!

Har du også skulle sende en pakke og skal betalt dyrt selv om det er en lille pakke du skal sende? Det føles ikke retfærdigt, vel? Faktum er, jo mindre dine forsendelsesbehov er, desto dyrere bliver det.  I dag er der en løsning på dette problem. En løsning, hvor du kan sende pakker og få mulighed for at vælge den tid og den pris der passer dig bedst!

Udvid dine synspunkter
Når vi sender pakker, er vi vant til at vende tilbage til alle de klassiske leverandører, hvilket er logisk, fordi vi vil være i stand til at stole på alt, hvad der skal komme. Men hvis du kun ønsker at sende en pakke langt, kan det være ret dyrt. Det er mere almindeligt at få gunstigere priser, jo flere pakker du sender. Så de, der har færre forsendelsesbehov, er ofte den, der bliver ramt.

Men tænk hvis vi ville fortælle dig, at der er en måde at sende færre pakker til rimelige priser? Ved hjælp af sider som Pakke.dk se kan du ved hurtig søgning finde ud af, hvad det koster dig at sende en pakke overalt i verden.

Få flere muligheder
På Pakke.dk du som nævnt vide ved en hurtig søgning, hvad koster det dig at sende en pakke, hvor du vil. Men det er ikke alt. Du får også mulighed for at vælge fra en række leverandører. På den måde får du adgang til billigere priser, men også alle de sikre udbydere, som du er vantl. Ligesom Momondo får du en liste over dine muligheder og vælger det, der passer dig bedst.

For at finde ud af mere, tjek Pakke.dk og test dig selv!