Hvis du driver en virksomhed hvor kataloger og nyhedsaviser er en væsentlig del af din markedsføring, har du garanteret lagt mærke til at der kommer færre og færre fragtfirmaer der kan tilbyde levering af disse til en overkommelig pris. Vi synes faktisk det er en kedelig udvikling, da du med trykte kataloger er garanteret at gøre et indtryk. I vores digitale verden er det svært at gøre sig bemærket, og i takt med at nyhedsbreve falder i engagement, kan det være en idé at gå tilbage til rødderne. For én ting er sikkert; hvis du sender en potentiel kunde et forretningsoplæg i en flot præsenteret folder, kommer du ikke til at blive arkiveret i spam.
Ét af de firmaer der har specialiseret sig i denne form for levering er Bring. På trods af at de af mange anses som værende blandt de mest innovative i transportbranchen, har de samtidig respekt for de gamle dyder. Derfor har de et skræddersyet program til dig der gerne vil levere trykte medier, post og materiale – verden over. På denne måde kan du gøre dig bemærket – og forhåbentlig opbygge stærke og unikke relationer med virksomheder omkring dig.
Kunsten er at forene dette med en verden, der ikke længere respekterer landegrænser. Internettet har en fordel idet at det er grænseløst – men med Brings veludviklede distributionsnetværk, kan du stadig være sikker på at du kan ramme langt de fleste kunder verden over.
Én af de absolut mest opsigtsvækkende funktioner ved denne form for forsendelse, er at du er garanteret en hurtig levering. Hvis du sender i Danmark, kan du få leveret dit materiale på under 2 timer i de større byer. Og hvis det er en særlig VIP kunde der er tale om, kan du få et direkte bud, der leverer direkte til døren – uden at stoppe på vejen. Hvis dét ikke er en måde at blive bemærket på, ved vi ikke hvad er.
Udvalgte steder er det også muligt at få leveret via cykelbud, hvilket sikrer ekstremt hurtig levering i pressede storbyer – og er med til at styrke dit image som en grøn virksomhed.
Det er ingen hemmelighed at langt de fleste fragtfirmaer er gået væk fra denne form for levering, simpelthen fordi det er for ineffektivt i forhold til øvrige muligheder for indtjening. Men det er faktisk lige præcis derfor vi mener at Bring bør hyldes for deres tiltag. Det er modigt, det er unikt – og det er i hvert fald noget der føles personligt fra start til slut.
…Men virker det i praksis?
Okay. Hvis vi skal prøve at tage det i helikopterperspektiv, så kan det sagtens lyde som en form for gimmick, frem for en brugbar løsning til dine forsendelser. Den har dog sit eksistensgrundlag når det kommer til ekspres levering. Det kan eksempelvis være vigtige dokumenter der skal nå frem før bestyrelsesmødet, retssagen eller forhandlingerne. Men mest af alt er det måske lidt en gimmick. – Men det er også helt okay.
Hvis man ser bort fra at det er en fragt løsning, kan man med fordel se på det som en form for markedsføring. Forestil dig at du arbejder som sælger, og netop har booket et møde med en potentiel køber. Frem for at sende en e-mail til vedkommende, får de 2 timer efter et personligt leveret brev. Det er med garanti noget der vil blive bemærket, og som vil blive husket – og hvis man bliver husket, kan det trods alt ikke gå helt galt.
Så måske er dette lige dele marketing som fragt? Under alle omstændigheder er det et modigt tiltag, og et særdeles unikt produkt, som du ikke finder mange andre steder end hos Bring. Det er også velegnet til pakkepost til VIP købere på din webshop, hvor det igen vil være med til at sprede rygtet om at det at handle hos dig, er en helt særlig oplevelse.
Naturligvis kommer det med en højere pris, end hvis du ventede tålmodigt på at få læsset en lastbil – men der er trods alt noget ved en personliggjort, direkte levering, som rute-transport aldrig vil kunne efterligne – uanset hvor god servicen måtte være.
Det unikke i dette koncept er, at Bring er en virksomhed der forsøger at gå forrest i den teknologiske udvikling. Blandt andet med elektriske lastbiler, brintbiler og mange andre ting – og alligevel vælger at holde liv i denne gamle service. Ser man ud fra mange andre løsninger, er det ikke rentabelt – men det bliver bemærket – og det virker. Så i sidste ende kan du meget vel komme til at tjene penge på det i den sidste ende. Forestil dig engang at du ved en fejl har sendt en forkert vare til en kunde. Kunden skal til fødselsdag om 4 timer, og det ser ud som om alt håb er ude. Gaven er væk, og festen er ødelagt. Men rundt om hjørnet kommer en Bring kurér med redningen – den rigtige vare, sendt af dig – for få timer siden. Der er ingen tvivl om at dette kommer til at skabe positiv respons, og en kunde for livet.
Hvad koster direkte forsendelser?
Som nævnt skal du som udgangspunkt regne med en højere pris, sammenlignet med andre former for transport. Men det behøver ikke nødvendigvis være noget der ruinerer hverken dig, din virksomhed eller dine kunder. Ligningen bliver dog lidt mere kompleks, da prisen og tilgængeligheden afhænger af hvor modtager og afsender befinder sig (det er eksempelvis ikke voldsomt snedigt at sende et cykelbud fra Amager til Thyborøn), hvor hurtigt du vil have leveringen foretaget – og sådan cirka hundrede andre ting.
Vores bedste råd er at bruge vores prisberegner – og hvis du har nogle spørgsmål undervejs, kan du altid kontakte os. Her kan vi være behjælpelige med sparring og assistance uanset hvad dit behov er.
Hvis du ved at det er en service du kommer til at benytte ofte, kan det være en god idé at få etableret en fast rammeaftale for at sikre de bedst mulige priser. Her kan vi naturligvis også være behjælpelige – så du slipper for at skulle bekymre dig om det.